Familieverhalen uit Oost

Familie. Iedereen heeft er wel wat over te vertellen. Vrolijke verhalen, verdrietige verhalen, verhalen van liefde of juist gemis. Stichting Mooi Werk haalt in samenwerking met bewoners familieverhalen op in Schiedam Oost. Samen denken we na over hoe we deze verhalen op een creatieve manier zichtbaar kunnen maken in de wijk.

Een eerste resultaat van het project kun je bekijken in het Stedelijk Museum in Schiedam. De eerste drie familieverhalen en portretten van Batya, Wioletta en Nicolette zijn onderdeel van de tentoonstelling ‘Families’ die op zaterdag 13 oktober 2018 wordt geopend. De portretten zijn gemaakt door Rick Stolk, fotograaf uit Schiedam-Oost.

Klik hier om alvast een kijkje te nemen bij deze tentoonstelling in het Stedelijk Museum Schiedam.

Wil je meedoen met het project? Meld je dan bij Marije van der Kruk door een e-mail te sturen naar marije@stichtingmooiwerk.nl.

Familieverhalen uit Oost is een samenwerking tussen Stichting Mooi Werk, buurtbewoners uit Oost, de Gemeente Schiedam, Oost Pact Door en fotograaf en bewoner van Oost Rick Stolk.

Foto: Rick Stolk