Cookeloere in Nieuwland

‘Cookeloere in Nieuwland’ is een culinaire ontdekkingsreis voor iedereen die verschillende kookkunsten, culturen en mensen wil leren kennen!

Vanaf september 2018 organiseren Stichting Mooi Werk en Cookeloere Kookavonturen samen met buurtbewoners in Nieuwland een reeks kookworkshops. Keukenprin(ses)en in Nieuwland slaan hun keukendeur open en verklappen hun favoriete recept aan jou. Samen koken jullie in een middag de sterren van de hemel. Zo leer je verschillende kookkunsten, culturen en mensen kennen. En dat allemaal in je eigen wijk en stad! De komende maanden staan er verschillende kookworkshops gepland: Surinaamse Bara, Hollands Stoofpotje en Indonesisch. Kijk hier voor de data en hoe je je kunt aanmelden.

Op zondag 24 juni is het project ‘Cookeloere in Nieuwland’ feestelijk en smakelijk geopend. Bij het mobiele Culinair Reisbureau van Schiedam hebben wij de eerste culinaire kunsten en wensen van wijkbewoners in kaart gebracht.  In de wijk barst het van het kooktalent en -ambities.  Op basis hiervan gaan wij de komende periode aan de slag om een mooie reeks van Cookeloere kookavonturen samen te stellen, waarbij we iedere keer een andere keuken in de wijk zullen aandoen en een ander gerecht gaan leren maken.

Wil jij ook  meedoen aan een kookworkshop of wil je samen met ons een workshop te verzorgen? Mail naar marije@stichtingmooiwerk.nl of bel 06-45243233