Cookeloere

Cookeloere is een culinaire ontdekkingsreis voor iedereen die verschillende kookkunsten, culturen en mensen wil leren kennen! Het project is een samenwerking tussen Stichting Mooi Werk, Cookeloere Kookavonturen en buurtbewoners, en doet verschillende wijken van Schiedam aan.

Samen met buurtbewoners in Nieuwland organiseerden we in 2018 verschillende kookworkshops: van Surinaamse Bara tot Indonesische Pangsit en van Syrische Maqluba tot Hollands Stoofpotje! Dit jaar reizen we door naar Noordrand, Spaland/Sveaparken om precies te zijn! Keukenprins(es)en slaan hun keukendeur open en verklappen hun favoriete recept aan jou. Samen koken jullie in een middag de sterren van de hemel. Zo leer je verschillende kookkunsten, culturen en mensen kennen. En dat allemaal in je eigen wijk en stad! De eerste editie was een groot succes, onder leiding van Fatima kookten we een vistajine en leerden we over de Marokkaanse roots van dit gerecht.

Wil jij ook meedoen aan een kookworkshop of wil je samen met ons een workshop te verzorgen? Mail naar marije@stichtingmooiwerk.nl of bel 06-45243233