Wijktentoonstelling Familieverhalen uit Oost feestelijk geopend

Stichting Mooi Werk is trost op Oost! Op dinsdag 1 oktober 2019 werd de wijktentoonstelling Familieverhalen uit Oost feestelijk geopend op de nieuwe locatie van de De Bibliotheek Schiedam (Singel 24). Deze expositie vertelt in beeld en tekst de persoonlijke verhalen van 14 bewoners van Oost en is – afgerond voor de komma – 100% gemaakt in Oost (en 100% geslaagd): Bewoners tekenden de verhalen op, maakten de foto’s, bouwden er een expositie omheen, en organiseerden met elkaar een spetterend openingsfeest (met hapjes, roti, taart én muziek uit Oost). Wethouder Duncan Ruseler (tevens uit Oost) mocht de expositie openen.

De cultuurscouts van Stichting Mooi Werk, Marije Van Der Kruk en Anne Doeksen ondersteunden de bewoners in dit creatieve avontuur. Behalve creativiteit waren volgens de cultuurscout Anne Doeksen samenwerking en ondernemerschap, durf en talent, passie, betrokkenheid en daadkracht de essentiële ingrediënten voor dit geslaagde project. Oost mag zich gelukkig prijzen met veel betrokken en bevlogen ondernemers en bewoners, die zich met enorme toewijding en energie inzetten voor buur & buurt en er met elkaar iets moois van willen maken. Chapeau voor jullie én jullie mooie werk!

Schie TV maakte een mooi item over deze geslaagde avond:

Wij willen Buurtwerkplaats De Buren, Rick Stolk, Jeannette Nieuwenhuizen, Chango’s Food Corner, Joost Krop, Natascha Visser, Annemarie Tel, en alle bewoners die hun verhaal deelden en hielpen met het maken van de expositie en het feest bedanken voor hun enorme inzet en enthousiasme! Onze dank gaat ook uit naar De Bibliotheek Schiedam, Gemeente Schiedam, het Stedelijk Museum Schiedam , de Jazz Centrale. Bedankt voor de prettige samenwerking.

De expositie is te bezichtigen tijdens de openingsuren van de Bibliotheek aan de Singel 24 (woensdag 12:15-14:30 en vrijdag 14:30-17:00). De expositie zal op deze locatie enkele weken te zien zijn. Daarna reist de tentoonstelling door naar een andere locatie in de wijk.

Bekijk hier de foto’s van de opening:

Foto’s: Mooi Werk & Jeannette Nieuwenhuizen