Slenter door de tijd en wijk bij de tentoonstelling ‘Schiedam toen/nu/straks’

Wie nog een verrassend wandelingetje zoekt in Schiedam voor met de collega’s, kinderen of hond moet richting Nieuwland. Tegenover het Dreesplein, op de bouwhekken van het nieuwbouwproject ‘In De Buurttuin’, is daar de fototentoonstelling ‘Schiedam toen/nu/straks’ te zien.

Voor dit fotografieproject lieten deelnemers zich inspireren door historische foto’s van Schiedam om een eigentijds beeldverhaal van de stad te creëren. Wie de tijd neemt om goed te kijken zal zien dat er in Schiedam veel is veranderd, maar óók dat in sommige gevallen de tijd heeft stilgestaan. Dit cultuurparticipatieproject van Stichting Mooi Werk is tot stand gekomen in samenwerking met de fotograaf John Middelkoop, grafisch vormgever Rob Maan, de Beeldbank Schiedam en een groep enthousiaste amateurfotografen. Allen van Schiedamse bodem! Het project is gefinancierd door Woonplus, de Gemeente Schiedam en Van Wijnen. De expositie is altijd open en gedurende de gehele bouwperiode te zien en wordt in het najaar verder uitgebreid aan de overkant van de Parkweg.

Deelnemers in actie tijdens het installeren van de tentoontstelling (fotograaf: A. Doeksen)

De participatie-afdeling van Mooi Werk is per 1 juli 2021 opgeheven. Onze fantastische cultuurscout Anne zet echter tot de laatste snik haar schouders onder dit geweldige participatieproject. Het project Dit is Schiedam heeft een eigen Facebookpagina waar je op de hoogte gehouden kunt worden van de ontwikkelingen. De hoofdfocus van Mooi Werk is per 1 juli verschoven naar kunst en cultuureducatie waarbij Mooi Werk actief is op alle scholen in Schiedam.