Oproep levert 106 (!) Raamgedichten op

Dit jaar zette het project Raamgedichten op aanvraag van bewoners koers richting de wijken West en Kethel. Een speciale corona-proof editie werd ontwikkeld waarbij de deelnemers op afstand konden deelnemen en online filmpjes kregen thuisgestuurd van onze begeleiders Yvette Neuschwanger (stadsdichter), Jan van Bergen en Henegouwen (bibliotheek Schiedam) en onze docent poëzie Liesbeth Mende. Aan de hand van de filmpjes gingen de deelnemers enthousiast aan de slag en kregen daarbij online feedback van Liesbeth waarna de gedichten nog aangescherpt konden worden. En wat een animo was er voor het project! Maar Liefst 83 deelnemers schreven 106 gedichten in de leeftijd 6 tot en met 85 jaar.

De resultaten mogen er zijn: sinds eind augustus prijken deze bijzondere raamgedichten, sommige gevoelig andere gevat en geestig, op de woningen van alle deelnemers. Fantastisch om te merken hoe blij onze deelnemers werden van het meedoen aan een kunstproject in deze bijzondere tijden en zich met veel ijver storten op het creëren van een kleine boodschap die een grote impact kan hebben aan de voorbijganger.