Nieuwe serie online Wijkcultuurklassen

Na de meivakantie gaan de Wijkcultuurklassen weer van start. We zijn verheugd te kunnen melden dat er weer een mooi alternatief programma is ontwikkeld. Het programma ‘online Wijkcultuurklassen’ bestaat uit een achttal kortere lessenseries die makkelijk vanuit de huiskamer te volgen zijn. De kinderen kunnen kiezen uit de disciplines: beeldend, kleuterdans, robotica, musicaltheater, gitaar, fotografie, streetdance en theater. Daar waar nodig kunnen instrumenten en materialen bij Stichting Mooi Werk aan de Boterstraat 81 worden afgehaald.
Nieuw in het aanbod zijn de lessen Robotica van juf Layla Bella voor groep 6 tot en met 8, alwaar de leerlingen aan de slag gaan met hun eigen microcomputer. In de lessen ontwikkelen zij vaardigheden op het gebied van computational thinking zoals gegevens verzamelen, analyseren, visualiseren en problemen oplossen. Nieuwe docenten binnen het aanbod:
· Maaike Wijntje, docent Musicaltheater. Ze geeft les op het gebied van musicaltheater bij verschillende instellingen, waaronder theater Hofplein, ook geeft Maaike online zanglessen aan particulieren.
· Koen Wouterse van toneelgezelschap De Stokerij. Koen verzorgt ook alle lessen van de aangesloten theaterschool De Jonge Stokerij. De lessen binnen de online Wijkcultuurklassen zijn speciaal bedoeld voor kleine Schiedammers die (nog) niet bekend zijn met het aanbod van de Jonge Stokerij en die in de lessen van Koen in alle vrijheid mogen ontdekken of er een passie voor theater in hen schuilt.

De nieuwe serie online Wijkcultuurklassen gaat van start vanaf 17 mei 2021
Aanmelden of het programma in de gaten houden kan via deze link.