Nieuw seizoen Wijkcultuurklassen na de voorjaarsvakantie, deelname gratis.

Na de voorjaarsvakantie gaan de Wijkcultuurklassen weer van start. We zijn verheugd te kunnen melden dat dit seizoen al het aanbod gratis is geworden om aan deel te nemen. Dit dankzij een aanvullende subsidie in het kader van het gelijkekansenbeleid van de Gemeente Schiedam. Omdat het aanbod tevens uitgebreid is naar de wijken Zuid en Groenoord kun je nu in alle wijken van Schiedam voor de naschoolse kunstlessen terecht.

Onder de noemer Wijkcultuurklassen organiseert de afdeling Cultuureducatie van de Bibliotheek Schiedam i.s.m. de Wijkschoolvereniging naschoolse kunstlessen voor leerlingen in de basisschoolleeftijd in de naschoolse tijd. Het doel van de Wijkcultuurklassen is om op een financieel laagdrempelige manier basisschoolkinderen kennis te laten maken met een divers scala aan kunstdisciplines en waar mogelijk bruggen te slaan naar het verdere kunst en cultuuraanbod in de stad.

Het aanbod Wijkcultuurklassen is te vinden op het platform Parels van Schiedam dat beheert wordt door de afdeling Cultuureducatie van de bibliotheek Schiedam (voorheen Stichting Mooi Werk). Kinderen kunnen een keuze maken uit verschillende lessenseries van 10 lessen binnen de disciplines Beeldende vorming, Dans, Film, Multimedia, Muziek, Theater en Robotica. Nieuw in het aanbod zijn de lessen Keramiek voor groep 3-5 door Veerle Rouyen (Noordrand en West), Animatie met de Ipad voor groep 6-8 door Cyrille Montulet (Groenoord en Noordrand) en de danslessen Cool & Fantastic voor groep 3-5 door Sophia van Ballet- en Dansstudio Schiedam (Oost). Per Wijk is het aanbod bedoeld voor kinderen die in de desbetreffende wijk naar school gaan en/of wonen.

De nieuwe serie Wijkcultuurklassen gaat van start vanaf 7 maart. De inschrijfperiode loopt van 14 tot en met 27 februari (m.u.v. de wijk Oost waarvan de inschrijvingsperiode van 7 tot en met 22 februari loopt). E https://www.kcegids.nl/wckschiedam

Vragen over de Wijkcultuurklassen? Stel ze aan Margo!

Wijkcultuurklas Circustheater.
Foto: Look J. Boden