Kick-off Wijkcultuurklassen in Nieuwland 2019-2020

Kick-Off  Wijkschoolvereniging Nieuwland seizoen 2019-2020

Op woensdag 25 september gingen de wijkcultuurklassen van Nieuwland van start tijdens de zinderende Kick-Off van de Wijkschoolvereniging Nieuwland. Ruim 800 kinderen verdrongen zich met hun stempelkaarten bij de verschillende proeflessen van de naschoolse lessen die aankomend seizoen in Nieuwland op de verschillende basisscholen in de wijk te volgen zijn.

Tijdens de middag konden leerlingen van alle basisscholen in Nieuwland zich inschrijven voor de nieuwe wijkcultuurklassen die op 7 oktober van start gaan. Ook de jongere broertjes en zusjes konden deze dag gezellig meedoen om alvast te proeven van het brede aanbod van de Wijkschoolvereniging. Er werden culinaire pannenkoekjes gebakken, er werd gezongen, gesport en getekend en na het verzamelen van de benodigde stempels keerden de leerlingen enthousiast huiswaarts.

Het aanbod naschoolse lessen van de Wijkschoolvereniging komt tot stand in samenwerking met Lekker Bezig Schiedam! en stichting Mooi Werk en bestaat uit een breed aanbod van sport, kunst en cultuur.

De lessen die in Nieuwland aankomend seizoen te volgen zijn, zijn: handbal, koken en bakken, tennis, tekenen en schilderen, circustheater, gitaar, basketbal, freerunning, schaken en fotografie. De serie loopt tot en met 7 februari.

Foto’s: (c) Look J. Boden