Gezocht: Raamdichters in West en Kethel

In 2019 organiseerde Mooi Werk het project Raamgedichten in West in samenwerking met Stichting de Erker. Buurtbewoners volgden de po√ęzie workshop o.l.v. dichter Alison Martis en ontwikkelden hierna hun eigen raamgedicht met hulp van onze po√ęziedocent. De eindresultaten zijn inmiddels permanent zichtbaar in de wijk op de ramen van de verschillende oud-deelnemers en bleven niet onopgemerkt.

Op veler verzoek komt Raamgedichten in 2020 weer terug. Dit jaar staat een speciale corona-proof variant van Raamgedichten op stapel in samenwerking met De Bibliotheek Schiedam. Deelnemers hoeven niet bijeen te komen, maar krijgen online filmpjes opgestuurd ter inspiratie om tot het eigen raamgedicht te komen. Hoe mooi is het wel niet om juist in deze tijden via kunst te communiceren op afstand via het raam en daar de wijk mee op te fleuren!
Het project zet ditmaal niet alleen koers naar Schiedam West maar ook bewoners uit Kethel mogen zich dit keer aanmelden! Meedoen? Geef je dan snel op via onze Cultuurscout: margo@stichtingmooiwerk.nl.