Dit was de Parels van Schiedam presentatiemiddag op 29 mei!

Op woensdag 29 mei 2019 werd door Stichting Milieu Dichterbij en Stichting Mooi Werk de jaarlijkse Presentatiemiddag van Parels van Schiedam georganiseerd in het Stedelijk Museum Schiedam. Tijdens deze middag presenteerden de natuur- en cultuuraanbieders hun educatieaanbod aan de scholen en leerkrachten van het basisonderwijs in Schiedam. Het was een drukbezochte middag waarbij ruim tweederde van de Schiedamse Scholen was vertegenwoordigd en 17 aanbieders hun programma presenteerde.

De middag begon met het ‘Parels Peilen’, de informatiemarkt waarbij aanbieders en leerkrachten met elkaar in gesprek gingen en inspiratie kon worden opgedaan voor het aankomende schooljaar, onder het genot van hapjes en drankjes verzorgd door het Lentiz college.

Na een plenaire sessie waarbij Stichting Milieu Dichterbij en Mooi Werk het belang van de Cultuur- en Natuurparels belichtten, gingen de leerkrachten uiteen in verschillende vrolijke workshops om kennis te maken met de aankomende activiteiten. Van een rondleiding door het Coöperatiemuseum en het archief tot groene activiteiten als planten onder loep nemen en bloemenhangers maken in de Plantage. Een geslaagde middag met veel enthousiaste deelnemers. Op naar een mooi cultuur- en natuureducatief nieuw schooljaar!

Bekijk hieronder de foto’s: