‘Dit is Schiedam’ op bezoek in Noordrand

Zaterdag 26 juni bezochten de deelnemers van het fotografie project ‘Dit is Schiedam’ de twee wijken Kethel en Spaland Voor de laatste keer gingen zij er gezamenlijk op uit om het leven in hun stad te fotograferen.
In o.a. Tuindorp werden deelnemers met grote nieuwsgierigheid ontvangen. Er was veel volk buiten: voortuintjes werden bijgeknipt, honden uitgelaten en jongens brachten in voetbalkleding wijkkrantjes rond. Open Ateliers trok kunstliefhebbers naar Het Schooltje.
Na een jaar fotograferen en online fotografie-colleges hebben de deelnemers van Dit is Schiedam met andere ogen leren kijken naar hun stad, hebben ze het plezier én de kunst van fotograferen (her)ontdekt en zijn er nieuwe vriendschappen ontstaan. Na de zomervakantie wordt een selectie van de foto’s gedeeld met het Schiedams publiek.
Bewonersinitiatief ‘Dit is Schiedam’ is ontwikkeld en uitgevoerd in samenwerking met Stichting Mooi Werk, fotograaf John Middelkoop en een groep enthousiaste vrijwilligers. Het project is gefinancierd door het Fonds Schiedam Vlaardingen e.o. en de Gemeente Schiedam.

Foto: Anne Doeksen