Culture Sneak Peek 2021 op 2 september van start!

Op woensdag 2 september vindt alweer de derde editie van Culture Sneak Peek plaats, een mini-cultuurfestival voor brugklassers in Schiedam. De eerste dag is bedoeld om de leerlingen kennis te laten maken met de stad, elkaar en tegelijk in contact te brengen met kunst- en cultuuractiviteiten die zij in eerste instantie misschien niet zouden uitkiezen. De hele dag volgen de leerlingen in groepjes routes door Schiedam langs verschillende kunst- en cultuurinstellingen om creatieve en culturele workshops te volgen. Zo beklimmen de leerlingen Museummolen De Walvisch, volgen ze een spoken word workshop in de Bibliotheek Schiedam en de workshop Can you feel the beat? door de Cultuurfabriek in SHOP, bezoeken ze de Stadscocon van Florentijn Hofman door het Stedelijk Museum Schiedam in de Grote of Sint Janskerk en doen ze het Gemeente Archief, Nationaal Jenevermuseum Schiedam en het Nationaal Coöperatie Museum aan. Kortom een volle dag aan culturele ervaringen om op kunstzinnige wijze het nieuwe schooljaar in te luiden!

Later in de maand vindt de tweede helft plaats van het festival. Culture Sneak Peek is een initiatief vanuit Stichting Mooi Werk in samenwerking met Spieringshoek, InZicht en diverse culturele instellingen in Schiedam. Het festival wordt mede mogelijk gemaakt door De gemeente Schiedam, Fonds Schiedam Vlaardingen, De Groot Fonds, Volkskracht en Gemeenschapsfonds Schiedam.

Beeld: Wim van den Berg, Culture Sneak Peek 2019