Mooi Werk Cultuurprijs

Heb jij nog een geweldig idee liggen voor een wijkfestival? Wil je al jaren met bewoners een theaterstuk maken in het park? Of lijkt het je wel wat om een rondtrekkende expositie door je buurt te organiseren? Of heb je een heel ander idee? Maak je dromen waar met de Mooi Werk Cultuurprijs! Stuur jouw idee in en maak kans op een bedrag van € 1.500 en hulp van onze Cultuurscouts om jouw idee te realiseren. De Cultuurprijs is een initiatief van de Cultuurscouts van Stichting Mooi Werk en wordt tijdens de iktoon-manifestatie op 19 september 2020 uitgereikt door een onafhankelijke jury.

Waar let deze jury op?
1. Het idee komt van een Schiedammer of van iemand die in Schiedam werkt;
2. Het idee wordt in Schiedam uitgevoerd;
3. Het idee is kunstzinnig en er wordt minstens één kunstdiscipline toegepast (bijvoorbeeld: dans, muziek, beeldende kunst, fotografie….etc.);
4. Er wordt samengewerkt met een andere partij/persoon;
5 .Het project wordt binnen een jaar, na bekendmaking van de winnaar, gerealiseerd;
6. Het project betrekt actief wijkbewoners en is bij voorkeur openbaar toegankelijk
7. Het project voegt iets toe aan de (beleving of ontwikkeling van de) wijk of stad

Wil jij kans maken om de allereerste winnaar van de Mooi Werk Cultuurprijs te worden? Stuur ons dan je idee via het inschrijfformulier! Dit kan t/m 1 augustus 2020 28 augustus 2020.
Uit de inzendingen worden 3 ideeën geselecteerd door een onafhankelijke jury. Tijdens de iktoon-manifestatie op 19 september 2020 in de Korenbeurs wordt de winnaar bekend gemaakt. De hoofdprijs is € 1.500. Daarnaast zullen de Cultuurscouts de meest levensvatbare
ideeën gaan ondersteunen bij het aanvragen van andere financiering om de begroting rond te krijgen.

Via deze link kom je bij het inschrijfformulier of benader de Cultuurscout van je eigen wijk.

Heb je nog vragen? Mail dan naar cultuurprijs@stichtingmooiwerk.nl
Heb jij hulp nodig met jouw plan? Mail jouw cultuurscout. We helpen je graag!

Bewoners Nieuwland en Oost: anne@stichtingmooiwerk.nl
Bewoners Centrum en Groenoord: caty@stichtingmooiwerk.nl
Bewoners West en Zuid: margo@stichtingmooiwerk.nl
Bewoners Noordrand: Anne, Margo of Caty mailen

De Cultuurprijs is in het leven geroepen om Schiedammers uit te dagen om met kunst- en cultuurprojecten en eigen talent hun wijk leuker en socialer te maken. Het lokale karakter van de Cultuurprijs en betrokkenheid van lokale partners is een belangrijke factor in de beoordeling van de ideeën.
Alle deelnemers kunnen rekenen op ondersteuning van de Cultuurscout, die werkzaam is in de wijk waarin het project uitgevoerd wordt.
De Mooi Werk Cultuurprijs wordt mede mogelijk gemaakt door gemeente Schiedam.