Marjan van Gerwen

interim-directeur

Marjan van Gerwen is sinds februari 2019 interim-directeur van Stichting Mooi Werk. Marjan woont in Rotterdam en werk al jaren met veel plezier in de wereld van kunst en cultuur.

De vraag en uitdaging Hoe kunst- en cultuurprogramma’s bijdragen aan het succes van maatschappelijke vraagstukken en ruimtelijke ontwikkelingen loopt als een rode draad door haar werk. Bijvoorbeeld bij de culturele strategieën voor

• de wijk in ontwikkeling Vathorst in Amersfoort (2003 – 2009),
  • in de wijken om de Piushaven in Tilburg (2009 – 2010),
  • in Leiden (2009 – 2013) en bij
  • de tussentijdse transformatie van de Spoorzone Delft (2012 – 2014).
  • En zeker ook in haar werk als directeur van Cultuur Concreet in Rotterdam (2013 – 2018).

‘Als een culturele kwartiermaker vind ik vooral het perspectief van bewoners en gebruikers belangrijk. In projecten en opgaven probeer ik steeds een ‘culturele ruimte’ te creëren die wordt gekenmerkt door een actieve rol van bewoners en kunstenaars, het inspelen op de betekenis van een plek, de wisselwerking tussen mensen, activiteiten en plekken, het gebruik van de (tussen)tijd.

Al deze kansen en elementen zijn in Schiedam volop aanwezig en wordt door het team van Mooi Werk samen met Schiedammers in uitnodigende en verrassende projecten en activiteiten vertaald. Daarom vind ik het zo leuk om nu aan Mooi Werk verbonden te zijn.’

marjan@stichtingmooiwerk.nl