Margo Onnes

Margo is sinds maart 2019 werkzaam voor Stichting Mooi Werk. Eerst voor de afdeling participatie en sinds najaar 2019 ook voor de afdeling educatie. Binnen het team educatie is zij coördinator van de Wijkcultuurklassen en consulent primair onderwijs.

Margo Onnes is opgeleid als beeldend kunstenaar en filmmaker en volgde de master Sociologie van Kunst en Cultuur aan de Erasmusuniversiteit Rotterdam.

“Sinds 2012 ben ik woonachtig in Schiedam samen met mijn man en inmiddels drie kinderen. Naast mijn werk als maker heb ik als freelance docent beeldende kunst en audiovisueel gewerkt voor verschillende culturele instellingen (waaronder het Stedelijk Museum Schiedam) en diverse scholen in zeer uiteenlopende wijken. De projecten die ik opzet zijn altijd cross-disciplinair van aard en gericht op samenwerking. Kunst is voor mij een middel om contact te zoeken met de Ander. Er is niets mooiers om mensen via kunst en cultuur met elkaar te verbinden en te laten opbloeien. In mijn werk voor Stichting Mooi Werk hoop ik dan ook mijn expertise te kunnen inzetten om mensen te verbinden en bij te dragen aan een cultureel programma waaraan leerlingen van alle achtergronden en leeftijden mee kunnen doen.”

margo@stichtingmooiwerk.nl

Caty Palmen

Binnen het team van Mooi Werk is Caty werkzaam als coördinator van de Culture Sneak Peek en vervult zij de rol van consulent voor het voortgezet onderwijs.

Caty heeft vele jaren ervaring in de kunst- en cultuursector. Zij organiseert met haar eigen bedrijf De Stormfabriek culturele en educatieve projecten en adviseert in het realiseren van ideeën. Ook werkte zij onder meer voor de SKVR en het Ro Theater  in Rotterdam als theatermaker en docent.

caty@stichtingmooiwerk.nl

Erik van Duijvenbode

Erik is sinds 1 januari 2018 hoofd van alle cultuureducatieprojecten binnen Mooi werk. Als projectcoördinator Cultuureducatie met Kwaliteit Vlaardingen Schiedam is hij al sinds 2013 verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken rond het project CmK. Het is een enorme uitdaging om dit ambitieuze project in goede banen te leiden. De beloning komt in de vorm van de zichtbare ontwikkeling op de CMK scholen: meer regie door de leerkrachten met betrekking tot cultuuronderwijs. Van de samenwerking met collega’s kan Erik erg genieten, de inhoudelijke betrokkenheid geeft projecten net dat beetje extra om mooi werk tot stand te brengen.

Erik is opgeleid als danser en begeleidingskundige. Als begeleidingskundige ondersteunt hij de ontwikkeling van kinderen, jongeren en volwassenen met behulp van dans en kunst in het algemeen. Die ondersteuning geeft hij in de vorm van lessen, workshops en coaching. Als danskunstenaar werkt Erik graag samen met andere kunstenaars en met name muziek en beeldende vorming zijn belangrijke inspiratiebronnen.

erik@stichtingmooiwerk.nl

Renske Dzon

Renske is cultuurcoach bij Mooi Werk en houdt zich bezig met cultuureducatie en -participatie op Schiedamse scholen. Ze onderhoudt nauw contact met leerkrachten en medewerkers van culturele instellingen en ze is aanspreekpunt voor het platform Parels van Schiedam.

Renske wordt blij van de grote betrokkenheid van de collega’s, de kunstenaars en de vrijwilligers die zich inzetten voor Mooi Werk. Door hun inzet, verfrissende ideeën en bijzondere programma’s wordt kunst- en cultuurparticipatie mogelijk gemaakt voor iedereen. Renske geniet van het enthousiasmeren van leerkrachten en kinderen voor kunst en cultuur in brede zin. Mooi Werk biedt mogelijkheden om cultuureducatie een zo belangrijke plaats te laten innemen in de doorgaande leerlijn van basis- en middelbare scholen.

Naast haar werkzaamheden als cultuurcoach bij Stichting Mooi Werk, is Renske klassiek zangeres en zangdocent. In haar lespraktijk combineert ze yogatechnieken met zang, want naast muziek is yoga haar grote passie. Dagelijks staat ze op de mat om Ashtanga Yoga Practice te doen. Hierdoor kan ze ontspannen op een podium staan en de schoonheid van de muziek tot haar recht laten komen.
Foto: Look J. Boden