iktoon 2020

Stichting Mooi Werk organiseert ook dit jaar weer het amateurkunstenfestival iktoon. Genoemd naar het landelijk initiatief is het een goede mogelijkheid om de amateurkunsten in de schijnwerpers te zetten.

iktoon Schiedam is in verband met de coronaregels wat kleiner van opzet dit jaar… maar daarom niet minder gezellig!

Er is een ware kunstbeurs, waar je kunst kunt kijken èn kopen. Daarnaast is er een fototentoonstelling met de beste werken van Schiedamse amateurfotografen. In de middag zijn er buitenoptredens die je ècht gezien moet hebben. En als klap op de vuurpijl wordt de Mooi Werk Cultuurprijs uitgereikt voor het beste ingediende culturele plan. De winnaar mag 1500 euro besteden om het project op poten te zetten en krijgt daarnaast begeleiding van één van de Cultuurscouts van Stichting Mooi Werk.

De IkToon Kunstbeurs vindt plaats in de Korenbeurs op de begane grond en de 1e verdieping in de Beurszaal.
De fototentoonstelling zal net als vorig jaar volledig plaatsvinden in het Atrium, op de bakstenen zuilen van het gebouw.

Aan het einde van de dag maken we in de Beurszaal (boven) de winnaar bekend van de Mooi Werk Cultuurprijs 2020.

iktoon 2020

Stichting Mooi Werk in samenwerking met Bibliotheek Schiedam

Korenbeurs, Lange Haven 145, Schiedam

Programma
11:00 – 16:30 Kunstbeurs Beurszaal, fotografietentoonstelling, infostands en doorlopende mozaïek en kunst workshops in het Atrium
11:30 – 12:30 Workshop kunstenares Birgit Borrebach
14:00 – 15:00 Workshop kunstenares Birgit Borrebach
15:00 – 15:15 Optreden Ballet- en Dansstudio Schiedam/Vlaardingen (buiten op achterplein)
15:30 – 15:15 Spoken word voordracht dichter/schrijver Zana Dauti
16:00 – 16:25 Optreden 010hiphop breakdance kinderen (buiten op achterplein)
16:15 – 16:30 Spoken word voordracht dichter/schrijver Zana Dauti
17:00 – 17:30 Uitreiking Mooi Werk Cultuurprijs 2020 (voor genodigden)
17:30 – 18:00 Einde

Met grote dank aan
De Bibliotheek Schiedam
Gemeente Schiedam
Fonds Schiedam Vlaardingen e.o.
Deltaport Donatiefonds
VSB Fonds