Workshop Raamgedichten

Ontdek de verhalen achter de straatnamen van de Schrijversbuurt én leer zelf dichten in Schiedam-West!

Benieuwd naar de verhalen en de schrijvers van de straatnaambordjes in de Schrijversbuurt? Op 13 en 27 februari organiseert Stichting Mooi Werk in deze wijk de laatste twee workshops waarin deelnemers meer te weten komen over dichten en zelf aan de slag gaan met hun eigen gedicht! De eindresultaten van deze workshops vormen uiteindelijk een dichtroute van raamgedichten in een ‘hernieuwde’ Schrijversbuurt. Schrijf je nu in! Deelname is gratis.

Wie zijn die schrijvers op de straatnaambordjes nu eigenlijk? Wat schreven zij? En hoe schrijf je zelf een gedicht? Onder begeleiding van Alison Martis, die naast dichter ook erg betrokken is bij de wijk Schiedam-West, ontdek je hoe leuk het is om je eigen verhaal in dichtvorm op te schrijven. De eerste workshops vonden plaats in de drukke decembermaand. Om ook de laatste twee workshops voor een grote groep wijkbewoners te kunnen geven, zijn de laatste twee workshops verschoven naar februari! Samen met buurtbewoners doen de deelnemers tijdens de workshops inspiratie op voor een eigen raamgedicht. Iedere workshop bestaat uit een informatief gedeelte en een gedeelte waarin deelnemers zelf aan het dichten slaan. De gedichten van alle deelnemers samen vormen uiteindelijk een heuse ‘dichtroute’ dor de wijk. Samen voegen we verhalen toe aan de hernieuwde Schrijversbuurt!

Meedoen aan Raamgedichten? Inschrijven kan via post@stichtingmooiwerk.nl of via 010-2734780. Voor meer informatie over dit evenement kijk je op www.stichtingmooiwerk.nl.

Data: 13 en 27 februari 2019

Locatie: wijkcentrum De Erker, Jan van Avennesstraat 32 in Schiedam.

Tijd: 19:00 uur