Vervolgbijeenkomst IkTOON Schiedam

28 februari vond bij Mooi Werk de startbijeenkomst voor IkTOON plaats met het netwerk van amateurkunstenaars. Deelnemers van eerdere edities en nieuwe aanmelders brainstormden er met elkaar enthousiast op los om nieuwe plannen te vormen voor de aanpak van de aankomende editie in juni. Op dinsdag 9 april vindt de vervolgbijeenkomst plaats! Meld je snel aan.

IkTOON Schiedam 2019

Tijdens de maand juni tonen de amateurkunstenaars hun kunsten in deze stad tijdens IkTOON Schiedam 2019 en zullen er ook open lessen en workshops gegeven worden door enkele deelnemers. In de maand werken we toe naar een eindevenement waar een divers aanbod aan optredens zal plaatsvinden en ook de resultaten van de workshops met deelnemers van buitenaf getoond worden in een feestelijke afsluiting.

Vervolgbijeenkomst dinsdag 9 april

Tijdens de vervolgbijeenkomst op dinsdag 9 april maken we het programma concreter en kijken we naar mogelijkheden voor samenwerking.  U bent van harte welkom om hier aan bij te dragen. We zijn met name nog opzoek naar mensen die in het veld werken van fotografie en/of videokunst individuele muzikanten. Mail je aanmelding voor de vervolgbijeenkomst aan Margo Onnes via margo@stichtingmooiwerk.nl.

Terugblik startbijeenkomst

Het belangrijkste punt dat tijdens de brainstormsessie naar voren kwam, was de wens om de volgorde van Iktoon om te draaien. In plaats van af te sluiten met een workshopdag ontstond het idee om gedurende de maand juni workshops en evenementen te houden die leiden tot een eindevenement.

Programmaopbouw IkTOON 2019

We beginnen het eerste weekend van juni met een officiële start van Iktoon op een mooie locatie in het Centrum. Ideeën door jullie aangedragen: er wordt een kunstwerk onthult dat zich tijdens de maand zal gaan ontwikkelen (beeldend). Het geheel wordt muzikaal ondersteund met optredens (brassband). Tijdens dit evenement wordt het programma voor de gehele maand uitgedeeld.

Gedurende de maand kunnen mensen bij verschillende deelnemers workshops en open lessen volgen en is er ruimte voor speciale presentaties/optredens elders in de stad.
Ideeën door jullie aangedragen: workshops en open lessen in jullie eigen ateliers/ studio’s/ oefenruimtes. Al geplande optredens tijdens de maand juni kunnen worden gekoppeld aan IkTOON.

We sluiten de maand gezamenlijk feestelijk af met een evenement (laatste weekend van juni) op een mooie centrale plek waarbij resultaten die tijdens de maand zijn ontstaan worden getoond en andere optredens een plek krijgen.

Vragen

Om het programma voor Iktoon verder te vormen, hebben we een aantal prangende vragen voor de deelnemers:

1. Aan welk onderdeel of onderdelen van het programma zou je een bijdrage willen leveren?
de aftrap
workshops/proeflessen/afzonderlijke evenementen
eindevenement
Aan alle onderdelen bijdragen is uiteraard ook een gewenst antwoord maar geen verplichting!

2. Tijdens de startbijeenkomst gaven een aantal van jullie aan graag samen te willen werken en ontstonden tussen een aantal partijen leuke gesprekken hierover. Mocht je een concreet plan over een samenwerking hebben gevormd, of kunnen wij hierin als matchmaker ondersteunen, mail ons!

3. Heb je de startbijeenkomst gemist en wil je wel graag aansluiten bij Iktoon 2019? Geef je dan alsnog op! Omschrijf aan welk onderdeel van het plan je wilt bijdragen dan verwerken we je aanvraag zo spoedig mogelijk. Wil je graag iemand anders aanmelden voor Iktoon 2019 dan kan dat ook!

Datum: Dinsdag 9 april 2019
Tijd: 18:00 tot 20:00 uur
Locatie: Stichting Mooi Werk, Hoogstraat 97, Schiedam
Aanmelden: aanmelding en antwoorden via margo@stichtingmooiwerk.nl
Deelname is gratis en inclusief soep en broodjes.