Raamgedichten

Wie zijn die schrijvers op de straatnaambordjes in de Schrijversbuurt nu eigenlijk? Wat schreven zij? En hoe schrijf je zelf een gedicht?

Onder begeleiding van Alison Martis, die naast dichter ook erg betrokken is bij de wijk Schiedam West, ontdek je hoe leuk het is om je eigen verhaal in dichtvorm op te schrijven! Samen met buurtbewoners doe je tijdens vier workshops, met ieder een ander thema, inspiratie op voor je eigen raamgedicht. Iedere workshop bestaat uit een informatief gedeelte en een gedeelte waarin deelnemers zelf aan het dichten slaan! De gedichten van alle deelnemers vormen samen een heuse ‘dichtroute’. Samen voegen we verhalen toe aan de hernieuwde Schrijversbuurt!

Op vrijdag 7 december is het thema ‘vier de buurt’! Alison Martis en Koos Vervoort, ambassadeur laaggeletterdheid, maken er deze avond een waar dichtfeest van.

De workshops vinden plaats in Wijkcentrum De Erker, Jan van Avennesstraat 32, Schiedam.

Meedoen aan Raamgedichten? Inschrijven kan via post@stichtingmooiwerk.nl of via 010-2734780.

Voor vragen kun je terecht bij Alysia van Dijk, cultuurscout in Schiedam West, via alysia@stichtingmooiwerk.nl.