Open Ateliers Schiedam

Op 16 en 17 november 2019 vindt het Landelijk Atelierweekend plaats waarbij kunstenaars hun ateliers openstellen voor publiek. Zo ook in Schiedam!

Tijdens Open Ateliers Schiedam maak je kennis met zo’n twintig professionele kunstenaars, zie je hen aan het werk in hun atelier en kun je direct bij hen eigen kunst aankopen. Ook is er een leuke kunstverloting. Ziet u een mooi kunstwerk in een atelier, plak er een sticker bij! Het meest gewilde werk wordt zondagmiddag verloot. Naast de ateliers kun je binnenlopen bij een reeks Schiedamse galeries om uiteenlopende kunst te bewonderen.

In een aantal ateliers worden er tevens activiteiten georganiseerd. Ontdek de kunstenaar in jezelf tijdens een mini workshop zelfportrettekenen of zeefdrukken, of bewonder een demonstratie glasblazen of aquarelleren. Kom langs, er valt genoeg moois te ontdekken!

De deelnemende locaties van Open Ateliers Schiedam zijn op 16 en 17 november tussen 11:00 en 17:00 uur gratis te bezoeken.

De kick-off van dit weekeinde vindt plaats bij KunstWerkt in Ruimte in Beweging aan de Boterstraat 81. Hier vindt ook de feestelijke afsluiting plaats op zondag, van 16:00 tot 18:00 uur, tijdens de finissage van de tentoonstelling Voel!. U bent van harte welkom om deze gelegenheden bij te wonen.

Stickers voor de verlotingsactie zijn tijdens het atelierweekend verkrijgbaar bij Stichting KunstWerkt.

Bekijk hier de overzichtskaart van alle deelnemende locaties, of haal er eentje op bij Mooi Werk of KunstWerkt (vanaf 5 novemeber).

Deelnemende kunstenaars

Stichting Amateurkunstenaars collectief Schiedam (AKCS)
Annemarie van Ulden

Galerie 158
Open Art Exchange
Stichting KunstWerkt

Open Ateliers Schiedam is een samenwerking tussen Stichting Mooi Werk, Stichting KunstWerkt en de landelijke organisatie Stichting Kunstweek en wordt mogelijk gemaakt door de Gemeente Schiedam.