Onverwachte Ontmoetingen in Oost

Hoe goed ken jij de buren? Weet jij wat er gebeurt achter de gevels van de huizen van Schiedam? Wil je het graag weten? Dan kun je zondag 27 mei meedoen aan de bijzondere Schiedamse stadssafari, Onverwachte Ontmoetingen.

De tocht duurt twee uur, dus een goede bodem is daarom erg belangrijk. Die wordt gelegd bij de mobiele buurtpost van Stichting de Buren van Oost, aan de Dieselstraat, bij de vijver. Deelnemers kunnen zich hier om 14.00 uur melden voor een kopje koffie met daarbij zelfgemaakte appeltaart. Eén van de bekende bewoners van Oost, operazanger Albert de Bruin brengt een bijzondere aubade. Na deze muzikale verwenning vervolgt de tocht naar de garagebox van Mike, die daar druk bezig is met het sleutelen aan brommers en scooters. Vanaf de garagebox is het een klein stukje lopen naar de buurtwerkplaats De Buren waar  Joost Krop alles over kan vertellen. Deze wandeling zorgt ervoor dat de nodige calorieën worden verbrand. Om die weer aan te vullen, gaat de groep ook langs snackbar de Pinguïn van Zoë en Mee, om lekkere mini-loempia te eten.  En rond 16.00 uur is iedereen weer terug in de Dieselstraat waar nog even kan worden nagepraat met een drankje.

Het volledige programma van zondag 27 mei, Onverwachte Ontmoetingen, ziet er als volgt uit:
14.00 uur: Ontvangst met koffie en zelfgemaakte  appeltaart
(Mobiele buurtpost van Stichting de Buren van Oost, Dieselstraat aan de vijver tegenover de Lidl)
14.10 uur: Een opera aubade van operazanger Albert de Bruin. Bekende bewoner van Oost
14.30 uur: Op bezoek bij de garagebox van Mike, sleutelen aan brommers en scooters
15.00 uur: Bezoek buurtwerkplaats De Buren van Joost Krop
15.30 uur: Via het stationsplein om groepsfoto te maken naar snackbar de pinguïn van Zoë en Mee. Mini loempia eten
16.00 uur: Einde met een glaasje in de Dieselstraat.