Lichtjesparade in het Centrum

Op zaterdag 14 december organiseren we een theatrale wandeling voor de hele familie door het centrum van Schiedam. Ga mee op avontuur met de IJskoningin!

Parade

Op zaterdag 14 december 2019 organiseert Mooi Werk een theatrale Lichtjesparade voor alle bewoners van Schiedam Centrum. De parade, geschikt voor de hele familie, is gebaseerd op het prentenboek Lost & Found van Oliver Jeffers. In een aantal korte scenes vertelt de IJskoningin het verhaal over het jongetje dat op een dag een pinguïn voor zijn deur vindt. Het jongetje denkt dat de pinguïn verdwaald is en besluit hem te helpen. Vind de pinguïn zijn weg naar huis? Neem een lichtje mee en ga met de IJskoningin op avontuur! De tocht begint om 17:00 uur bij Mooi Werk aan Hoogstraat 97 en duurt ongeveer een uur. Na afloop kunnen de deelnemers hier opwarmen onder het genot van winterse versnaperingen.

Workshop

Voorafgaand aan de lichtjesparade kun je deelnemen aan een workshop lichtjes maken. Van 15:30 tot 16:30 uur, tevens bij Mooi Werk. Deze kun je daarna gelijk gebruiken tijdens de wandelocht! Meedoen? Graag aanmelden bij cultuurscout Caty via caty@stichtingmooiwerk.nl.

Voorlezen

Basis van deze theatrale lichtjesparade is het prentenboek Laat me niet alleen (Lost & Found) van Oliver Jeffers. In de Bibliotheek Schiedam in de Korenbeurs, Lange Haven 145, wordt het verhaal tussen 10:00 en 17:00 uur voorgelezen.

Deelname aan alle onderdelen is gratis.

Heb je vragen of wil je je alvast aanmelden? Stuur dan een mail aan cultuurscout Caty via caty@stichtingmooiwerk.nl.