Kunstenaarscafé in Groenoord: street art

Street art en live kunstdemonstratie tijdens Kunstenaarscafé in Groenoord op 26 november!

Op dinsdag 26 november 2019 staat het Kunstenaarscafé Schiedam weer op de agenda. Dit keer een editie op locatie in Groenoord bij basisschool De Loep. Deze editie staat volledig in het teken van street art, een populaire kunstvorm en ook in Groenoord zijn er bewoners die graag een mooie muurschildering in hun wijk zouden zien.

Kunstenaars Milan Tilder en Ricardo van Zwol creëren live een nieuw kunstwerk op het schoolplein en geven aansluitend een voordracht over hun werk. Beiden kunstenaars maken al jaren muurschilderingen in Rotterdam en omstreken en hebben allebei een heel eigen stijl. Ricardo maakt realistische en gedetailleerde beelden met verf; Milan is onderdeel van het collectief Lastplak, dat al werk spoot toen het nog illegaal was. Zijn werk is kleurrijk en cartoonachtig.

Het Kunstenaarscafé, georganiseerd door Stichting Mooi Werk, is een netwerkbijeenkomst voor kunstenaars, creatievelingen en medewerkers van culturele instellingen. Tijdens de bijeenkomsten worden artiesten uitgenodigd om te vertellen over hun werk en is er ruimte voor een gesprek onder het genot van een drankje. Een middag om elkaar te inspireren en informeren over kunst en culturele activiteiten in Schiedam.

Tijd: 14:30 tot 16:30 uur
Locatie: Basisschool De Loep, Peter van Anrooylaan 1 (op de hoek met de Laan van Bol’Es) in Groenoord.
Kosten: Deelname is gratis
Aanmelden: graag aanmelden via caty@stichtingmooiwerk.nl

Foto boven: Boortorri (c) Lastplak; foto onder: muurschildering (c) Ricardo van Zwol