Koffie met Kunst

Loop iedere maand binnen voor een kopje koffie en een praatje over kunst!

Koffie met Kunst is een initiatief van Stichting Mooi Werk voor de inwoners van Schiedam. Loop tijdens deze middag binnen voor een kop koffie en een praatje over kunst. Iedere editie wordt er tevens een inloopworkshop georganiseerd door verschillende kunstenaars of kunstvakdocenten. De deelname aan deze middagen is gratis, aanmelden is niet nodig.

Deelnemers maken, onder begeleiding van de docent, een eigen kunstwerk geïnspireerd op kunst die in de etalage van Mooi Werk te bewonderen is. Expressie en het plezier hebben in creatief bezig zijn staat hierbij voorop.

Op woensdag 28 november verzorgt Marian Weeda van Mozaïekatelier Stukje bij Beetje een workshop mozaïek maken geïnspireerd op het werk van kunstenaar Corneille. Aanleiding voor dit thema is de tentoonstelling ‘Zijn wereld’ over de kunst van Corneille, momenteel te zien in het Stedelijk Museum Schiedam. Na een inleiding van Tineke van Veeen over de kunstenaar gaan deelnemers zelf aan de slag met tegels en tegelschaar. Vreugde en spontaniteit staan bij het maken van het eigen werk voorop.

Nieuwsgierig? In de etalage van Mooi Werk is het werk van Stukje bij Beetje nu alvast te bewonderen.

Ben jij geïnteresseerd in kunst of ben je benieuwd wat er op gebied van kunst allemaal gebeurt in Schiedam? Kom dan langs bij Koffie met Kunst!

Inloop vanaf 13:00 uur
Workshop: 14:00 uur tot ongeveer 16:00 uur