Kinder Poëziefestival 2019

Het duurt nog even maar we blikken nu alvast vooruit naar de landelijke Poëzieweek die plaatsvindt tussen 30 januari en 6 februari. Mooi Werk organiseert samen met de Bibliotheek Schiedam in dezelfde periode het Kinder Poëziefestival voor basisscholen in Schiedam waarin kinderen nader kennis kunnen maken met poëzie.

In aanloop naar het festival worden er voor leerkrachten en leerlingen allerlei leuke workshops georganiseerd. Op 8 januari doen de leerkrachten ter voorbereiding inspiratie op in de workshop Poëzie in Beeld waarin zij het Stedelijk museum Schiedam bezoeken als inspiratiebron voor hun gedichten.

In de weken die volgen ontvangen leerlingen uit groep 6 en 7 een schrijfdocent in de klas en gaan zij aan de slag rond het festivalthema ‘dromen’ met dichten en tekenen. Het mooiste gedicht van de klas wordt vervolgens voorgedragen op het Poëziepodium in de Korenbeurs op 6 februari tijdens de feestelijke afsluiting van het festival. Door kinderen actief met poëzie aan de slag te laten gaan, draagt dit project bij aan het creatieve aspect van literatuureducatie.

Ook deelnemen? Inschrijven voor de leerkrachtenworkshop kan hier. Je groep aanmelden voor deelname kan via erik@stichtingmooiwerk.nl.