Tentoonstelling Familieverhalen uit Oost

Op dinsdag 1 oktober is de tentoonstelling Familieverhalen uit Oost feestelijk geopend in de Bibliotheek Oost. Deze expositie werd gemaakt door de bewoners zelf: zij deelden hun verhalen, tekenden ze op, maakten de fotoportretten, ontwierpen en bouwden de tentoonstelling. Kortom, 100% Made in Oost!

Stichting Mooi Werk ondersteunde het proces. Een jaar na aanvang van dit avontuur, vieren en presenteren we met gepaste trots het eindresultaat. Wees welkom!

De Tentoonstelling Familieverhalen uit Oost vertelt in beeld en tekst het persoonlijke verhaal van veertien bewoners uit de wijk Oost. Een aantal van hen werden er geboren en getogen (en werden misschien zelfs ‘made’ in Oost?). Anderen kwamen van ver aanwaaien en gingen nooit meer weg. De kleurrijke portretten vertellen ons stuk voor stuk iets intiems en unieks maar ook iets herkenbaars en universeels: wat het is om lief te hebben, verbonden en geborgen te zijn, en wat het betekent om afscheid te nemen en opnieuw te beginnen.

De expositie is te bezichtigen tijdens de openingsuren van de Bibliotheek aan de Singel 24 (woensdag 12:15-14:30 en vrijdag 14:30-17:00). De expositie zal op deze locatie enkele weken te zien zijn. Daarna reist de tentoonstelling door naar een andere locatie in de wijk. Toegang is gratis.

Bekijk hier het verslag van de feestelijk opening op 1 oktober door Schie TV: