Opening expositie NIET ZEIKEN in het Schreihuisje

Onthulling expositie NIET ZEIKEN van Rob Maan in samenwerking met Jenneke ter Horst.

Op 15 december wordt het gloednieuwe werk NIET ZEIKEN van kunstenaar Rob Maan in samenwerking met Jenneke ter Horst onthuld in het Schreihuisje aan ‘t Hoofd in Schiedam. Uitgangspunt voor het werk vormden gebeurtenissen die plaatsvonden rondom eerdere tentoonstellingen en ontmoetingen met buurtbewoners rondom het Schreihuisje. Rob Maan nodigde Jenneke ter Horst uit om een gedicht te schrijven dat onderdeel uitmaakt van het werk. NIET ZEIKEN is een gelaagd poëtisch werk over kunst in de openbare ruimte en tevens een heldere aanklacht tegen de verloedering ervan.

Het Schreihuisje, of Schreiershuisje, is een historisch bouwwerk uit de jaren dertig gelegen aan ’t Hoofd aan de Nieuwe Waterweg in Schiedam-Zuid. Het deed dienst als wachthuisje voor zeelieden die vertrokken voor hun vaart en daar werden uitgezwaaid door hun (vaak Schreiende) vrouwen. In de loop van de twintigste eeuw verloor het zijn functie en sinds 2012 heeft Stichting Mooi Werk het huisje met bewoners uit de buurt onder haar hoede genomen en zijn er wisselende exposities te zien.

Benieuwd naar de nieuwe expositie NIET ZEIKEN? Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om de onthulling bij te wonen. De feestelijke gelegenheid start 15 december om 16.30 uur en rond 17:30 uur wordt de expositie geopend. Er is muziek en een drankje. Het Schreihuisje is te vinden aan het Hoofdplein 2 in Schiedam-Zuid. Aanmelden niet verplicht maar kan via margo@stichtingmooiwerk.nl

N.B: De opening van NIET ZEIKEN sluit aan bij de Gorzen Live! een muzikaal evenement dat eerder die dag plaatsvindt tussen 14:00 en 17:00. De Gorzen Live! Is een muzikale ontdekkingstocht door de wijk de Gorzen, waarbij de route eindigt bij het Schreihuisje. Heeft u ook interesse om hierbij aan te sluiten check het evenement hier. Aanmelden kan via margo@stichtingmooiwerk.nl