De Maashoorn in winterklanken: viering 1-jarig jubileum

Het is alweer ruim een jaar geleden dat de Maashoorn werd geplaatst aan de Maasboulevard in Schiedam Zuid. Daarom organiseert Stichting Mooi Werk samen met bewoners van Schiedam-Zuid en de bedenkers van de geluidsscultptuur een speciale avond om dit te vieren!

Op 13 december vertellen omwonenden van de Maasboulevard persoonlijke verhalen rondom de Maashoorn.  Aansluitend is er live muziek en brengen onder andere bedenker Pierluigi Pompei en verhalenbedenkster Nienke Rooijakkers de Maashoorn tot leven!

De feestelijke avond begint om 17:00 uur en duurt tot ongeveer 18:30 uur aan de Maasboulevard in Schiedam-Zuid. Iedereen is van harte uitgenodigd om deel te nemen. Toegang is vrij en inclusief warme versnapering.

De Maashoorn

De Maashoorn is een kunstwerk om naar te kijken en naar te luisteren. Kunstenaar Pierluigi Pompei is de bedenker van dit kunstwerk. Hij vroeg de kunstenaars Strijbos & Van Rijswijk om klankcomposities, bestaande uit verhalen en geluiden te schrijven, die in en rondom het beeld te horen zijn. Zij lieten zich inspireren door de geluiden van het parklandschap, water en nabije industrie.

Nienke Rooijakkers tekende voor de interviews en samenstelling van de verhalen. Ze sprak met vaste en minder vaste bezoekers van de Maasboulevard. Met Gorzenaars en Gorzenezen, met vissers en schippers en met jonge en oude mensen.

Strijbos en Van Rijswijk maakte samen met Nienke Rooijakkers een geluidswandeling. Je kunt de app ‘Walk With Me’ downloaden om de klankcompostities al wandelend met een hoofdtelefoon op te beluisteren. Hoor hoe verhalen en geluiden komen en gaan terwijl je over de Maasboulevard struint en geniet van het water.