CultuurEducatieCafé Schiedam

Heb je zin om meer te doen met kunst en cultuur in het onderwijs? Wil je geïnspireerd raken door vakgenoten of experts? Wil je weten hoe je cultuureducatie succesvol kan integreren in de klas? Kom naar het CultuurEducatieCafé Schiedam!

Voor leerkrachten, professionals in de kunsten, educatie- en beleidsmedewerkers van culturele instellingen, bestuursleden en directies van scholen(gemeenschappen) organiseert Mooi Werk dit café vijf keer per jaar. Een inspirerende bijeenkomst, waar je na schooltijd even voor omfietst.

Deze donderdag is Anouk van der Vlies, ICC’er, Cultuurbegeleider en Projectleider CMK, bij ons te gast voor een presentatie van haar masteronderzoek over het gebruik van samenwerkingsprotocollen op scholen: Op school werk je samen met verschillende vakdocenten. Soms is dit een hele ‘puzzel’. Wat zijn de leerdoelen? Wie bepaalt deze leerdoelen? Wie maakt het rooster? Hoe worden de lessen geëvalueerd. En hoe verloopt de samenwerking tussen beide partijen eigenlijk? Aan welke voorwaarden moet een goede samenwerking aan voldoen? Wat hebben leerkrachten en vakdocenten nodig om inhoudelijk en organisatorisch met elkaar samen te werken? Op IKC de Ark werken we met een samenwerkingsprotocol om hier duidelijkheid in te krijgen. Anouk van de Vlies gaat hierover met jullie in gesprek.

Aanmelden kan door te mailen naar renske@stichtingmooiwerk.nl .