Culturele Scootmobielroute Nieuwland

Ga mee naar buiten met de nieuwe Culturele Scootmobielroutes en ontdek de kunst en geschiedenis van verschillende wijken in Schiedam!

Op donderdag 9 mei gaat de eerste editie van 2019 van start. Tijdens deze gezellige excursie gaat u in uw scootmobiel, onder leiding van een Schiedamse gids, op pad door de wijk Nieuwland en leert u alles over de kunst die in deze buurt te vinden is. Onderweg wordt er gepauzeerd met een kopje koffie en lunchen we met elkaar.

De tocht begint om 10:00 uur bij de Kansenfabriek (De Meesterstraat 40a) en duurt tot ongeveer 14:30 uur. Let op, de startlocatie is niet hetzelfde als de locatie voor de lunch en afsluiting, zorg voor een opgeladen accu! Kosten voor deelname zijn €6,50. Aanmelden kan bij Seniorenwelzijn via 010-2486888 of stuur een e-mail naar info@seniorenwelzijn.nl.

De Culturele Scootmobielroutes zijn een samenwerking tussen Stichting Mooi Werk, de Historische Vereniging Schiedam en Seniorenwelzijn. Afwisselend wordt er een kunstroute (vanuit Mooi Werk) en een historische route (vanuit de Historische Vereniging) georganiseerd, steeds door een andere wijk van Schiedam.