Cookeloere kookworkshop Marokkaans in Noord

Houd jij van koken en eten en ontmoet jij graag nieuwe mensen, kookkunsten en culturen? Doe dan mee aan de workshop Marokaanse Tajine in Schiedam Noord.

De tajine is een aardewerken stoofpot die veel gebruikt wordt in de Marokkaanse keuken voor het bereiden van vlees-, vis- en groentegerechten. Tajine is echt slow food en barst van de smaak: over een zacht, met houtkool gestookt, vuurtje krijgen alle ingrediƫnten de tijd om te garen en in elkaar op te gaan. Begin jij ook al te watertanden? Fatima leert jou haar vistajine met verse kruiden uit de kruidentuin van Ruud van de Groene Raat. Ook wordt er platbrood gebakken. We koken op de boerderij van de Groene Raat, een bijzondere Irado locatie in Schiedam Noord waar vanuit diverse educatieve tuinen worden beheerd en waar je je kunt laten inspireren voor het volgende tuinseizoen.

Kook jij mee? Aanmelden bij Anne: anne@cookeloere.nl /06-10233517. Er zijn beperkte plaatsen beschikbaar en bewoners uit Spaland/Sveaparken hebben voorrang.

Vistajine met Fatima & Fouad is onderdeel van ‘Cookeloere in Noord’, een project van Cookeloere Kookavonturen en Stichting Mooi Werk dat mede mogelijk wordt gemaakt door de Gemeente Schiedam. Na het succes ‘Cookeloere in Nieuwland’ stoten we door op onze culinaire ontdekkingstocht door Schiedam en reizen we af naar Spaland/Sveaparken. De kookavonturen worden gegeven door lokale keukenprins(ess)en en vinden plaats in diverse (kleine) keukens in de buurt. Ben of ken jij een keukenprinses in Spaland/Sveaparken, en lijkt het je leuk om een Cookeloere kookavontuur te organiseren? Neem dan contact op met Anne van Cookeloere: anne@cookeloere.nl / 0610233517