Buiten Beeld Busreis naar België

Ontdek kunst in de buitenruimte met de Buiten Beeld busreis naar België!

Stichting Mooi Werk organiseert in samenwerking met kunsthistorica Julia Snikkers weer een inspirerende Buiten Beeld kunstreis naar twee bijzondere locaties in België: Beeldenpark Middelheim en Kanal Centre Pompidou in Brussel. De excursie start en eindigt in Schiedam en is inclusief rondleidingen door verschillende gidsen, busreis, tickets en lunch.

Programma

Op zaterdag 13 april organiseert Mooi Werk weer een Buiten Beeld busreis! Dit keer gaat de kunstreis naar België, waar de groep in de ochtend het beeldenpark Middelheim in Antwerpen bezoekt. De collectie van dit prachtige openluchtmuseum bestaat uit zo’n 400 kunstwerken, en is de laatste jaren uitgebreid met een aantal hoogtepunten uit de beeldhouwgeschiedenis. Tijdens een rondleiding komen we er alles over te weten.

Na een lunch in het museumcafé van Park Middelheim gaat de kunstreis verder richting Brussel. Deelnemers bezoeken het Kanal Centre Pompidou. In de voormalige Citroëngarage, een monument op zich, opende Centre Pompidou Parijs een kunstcentrum. Ook hier staat een rondleiding door een gids op het programma en komen de deelnemers meer te weten over dit omvangrijke project en de kunst – veelal uit de collectie van Centre Pompidou- die hier te zien is.

Het programma wordt begeleid door kunsthistorica Julia Snikkers. Zij begeleide eerder ook de Buiten Beeld reizen naar Scheveningen, De Haag en Wageningen. De Cultuurscouts van Mooi Werk hebben als missie Schiedammers kennis te laten maken met kunst en cultuur in de Schiedamse wijken, maar ook buiten de stadsgrenzen. Al jaren organiseren de cultuurscouts daarom busreizen voor Schiedammers naar diverse plekken in Nederland, België en Duitsland.

Praktische informatie

Inschrijven voor de busreis kan vanaf nu! Mail je naam en telefoonnummer naar post@stichtingmooiwerk.nl. Kosten voor deze dag bedragen €40,- per deelnemer (inclusief tickets, gidsen, busreis en lunch). De excursie start op zaterdag 13 april rond 8:30 uur in Schiedam waar de deelnemers door de bus op het Bachplein worden opgehaald en eindigt hier weer rond 18:45 uur.

Kijk voor meer informatie over deze Buiten Beeld reis op www.stichtingmooiwerk.nl/evenementen/busreis-belgie.

Contact

Voor meer informatie over deze busreis kunt u contact opnemen met: Anne Doeksen, Projectleider Buiten Beeld via  anne@stichtingmooiwerk.nl

Meer informatie over de locaties:

Buiten Beeld is een initiatief van de Cultuurscouts van Stichting Mooi Werk Schiedam en wordt gefinancierd door Gemeente Schiedam.

Buiten Beeld Busreis Wageningen augustus 2018