Buiten Beeld Fietssafari Nieuwland *Special*

Ga mee op fietssafari en ontdek kunst in de buitenruimte met Schiedamse gidsen. Tijdens deze speciale editie gaan we ‘onder de doeken kijken’ bij 3 kunstwerken die in de wijk Nieuwland worden gerealiseerd.

Tijdens een fietssafari neemt een gids jou en andere geïnteresseerden mee langs bekende, verborgen en nieuwe kunst in de Schiedamse wijken. We bezoeken steeds weer een ander deel van Schiedam.

Deze fietssafari door Nieuwland begint met preview van het het kunstwerk Canlar van Yasser Ballemans dat op 21 september wordt onthuld bij het Alevitisch Cultureel Centrum*. Canlar is bedacht als gedenkplek voor de wijk. Een beeld dus om bij stil te kunnen staan. Yasser zal zijn werk ‘virtueel’ uit de doeken doen! Daarna springen we op de fiets en banen we ons een weg naar de Hollandia buurt. Onderweg bezichtigen we een aantal bestaande kunstwerken in Nieuwland. Onze safari eindigt op Hollandia waar we worden getrakteerd op een sneak preview van de twee kunstwerken die volgend jaar zullen worden opgeleverd ter ere van het 25-jarig bestaan van deze buurt. De kunstenaars Margi Geerlinks en Sander Bokkinga nemen ons mee in hun verbeeldingsrijke wereld.

Let op! Spaar wat ruimte in de maag voor een toetje…

Tijd:18:30 tot 21:00 uur
Prijs: 3 euro per persoon. Scootmobiels zijn ook welkom!
Startlocatie: Alevitisch Cultureel Centrum Rijnmond, Albardastraat 67 te Schiedam
Aanmelden: post@stichtingmooiwerk.nl of bel naar 010-2734780 (graag naam en tel.nr. vermelden en de safari waarvoor je wilt inschrijven)

*De onthullingsceremonie van Canlar vindt plaats op zaterdagmiddag 21 september op het pleintje naast het Alevitisch Cultureel Centrum (Albardastraat 67). Hou hiervoor onze website of Facebookpagina in de gaten of blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief. Het wordt een feestje!

Deze fietssafari is onderdeel van het 4-delige Buiten Beeld Fietssafari Programma van Stichting Mooi Werk. Nieuwsgierig naar andere safari’s? Bekijk onze agenda via de volgende links:

• zaterdag 1 juni – Fietssafari door Sveaparken en omgeving
  • zaterdag 13 juli – Fietssafari door Oost – Dit is een speciale editie waarin we alles te weten komen over de opmerkelijke stedebouwkundige geschiedenis en architectuur van de wijk oost
  • zaterdag 21 september – Fietssafari door Woudhoek en omgeving.

De Fietssafari’s maken onderdeel uit van het Buiten Beeld Programma van Stichting Mooi Werk. Naast fietsexcursies gaan we ook met de scootmobiel op pad en maken we busuitstapjes om kunst buiten de stadspoorten te ontdekken. Op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief via het aanmeldveldje onderin deze pagina.