Buiten Beeld Fietssafari Nieuwland *Special*

Ga mee op fietssafari en ontdek kunst in de buitenruimte met Schiedamse gidsen. Tijdens deze speciale editie gaan we op ontdekkingstocht door Nieuwland en bezoeken we twee vers opgeleverde werken.

Tijdens een fietssafari neemt een gids jou en andere geïnteresseerden mee langs bekende, verborgen en nieuwe kunst in de Schiedamse wijken. We bezoeken steeds weer een ander deel van Schiedam.

Deze bijzondere editie in Nieuwland begint met een feestelijke onthulling van het nieuwe kunstwerk “Canlar” aan de Meesterstraat en wordt afgesloten met een ‘sneak preview’ van de twee kunstwerken die worden opgeleverd in Hollandia ter van het 25-jaar bestaan van deze buurt.

Fiets je mee? De tocht duurt van 18:30* tot 21:00 uur. Prijs: 3 Euro p.p.

Startlocatie: Alevitisch Cultureel Centrum, Albardastraat 67

Aanmelden via: post@stichtingmooiwerk.nl of bel naar 010-2734780 (graag naam en tel.nr. vermelden en de safari waarvoor je wilt inschrijven)

*De onthullingsceremonie start om 18:30 maar wordt voorafgegaan door een feestelijk programma dat start om 17 uur en verzorgd wordt door het Alevitisch Cultureel Centrum, de Gemeente Schiedam en Stichting Mooi Werk. Over dit programma volgt meer informatie. Hou hiervoor onze website of Facebookpagina in de gaten of blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

Deze fietssafari is onderdeel van het 4-delige Buiten Beeld Fietssafari Programma van Stichting Mooi Werk. Nieuwsgierig naar andere safari’s? Bekijk onze agenda via de volgende links:

• zaterdag 1 juni – Fietssafari door Sveaparken en omgeving
  • zaterdag 13 juli – Fietssafari door Oost – Dit is een speciale editie waarin we alles te weten komen over de opmerkelijke stedebouwkundige geschiedenis en architectuur van de wijk oost
  • zaterdag 21 september – Fietssafari door Woudhoek en omgeving.

De Fietssafari’s maken onderdeel uit van het Buiten Beeld Programma van Stichting Mooi Werk. Naast fietsexcursies gaan we ook met de scootmobiel op pad en maken we busuitstapjes om kunst buiten de stadspoorten te ontdekken. Op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief via het aanmeldveldje onderin deze pagina.