Buiten Beeld Fietssafari *Special*: Architectuur in Oost

Ga mee op fietssafari en ontdek kunst in de buitenruimte met Schiedamse gidsen. Dit keer een bijzondere editie met architectuur in de schijnwerpers.

Tijdens een fietssafari neemt een gids jou en andere geïnteresseerden mee langs bekende, verborgen en nieuwe kunst in de Schiedamse wijken. We bezoeken steeds weer een ander deel van Schiedam. Op zaterdag 13 juli doen we de wijk Oost aan.

In dit tweeluik met lunchlezing en excursie vertellen landschapsarchitect Jacqueline Verhees en architectuurhistoricus Marcel Teunissen ons alles wat er te weten valt over de opmerkelijke stedenbouwkundige geschiedenis en architectuur van de Schiedamse wijk Oost.

Fiets je mee? De tocht duurt van 12:30 – 16:30 uur. Prijs: 6 Euro p.p. (incl. lunch)

Meld je aan via post@stichtingmooiwerk.nl of bel naar 010-2734780 (graag naam en tel.nr. vermelden en de safari waarvoor je wilt inschrijven)

Locatie van vertrek & lunch: Hoogstraat 97 (bij Stichting Mooi Werk).

Deze fietssafari is onderdeel van het 4-delige Buiten Beeld Fietssafari Programma van Stichting Mooi Werk. Nieuwsgierig naar andere safari’s? Bekijk onze agenda via de volgende links:

• zaterdag 1 juni – Fietssafari door Sveaparken en omgeving
  • vrijdag 13 september – Fietssafari door Nieuwland – Deze editie begint met een onthulling van het nieuwe kunstwerk aan de Meesterstraat en wordt afgesloten met een ‘sneak preview’ van twee kunstwerken die worden opgeleverd in de buurt Hollandia.
  • zaterdag 21 september – Fietssafari door Woudhoek en omgeving

De Fietssafari’s maken onderdeel uit van het Buiten Beeld Programma van Stichting Mooi Werk. Naast fietsexcursies gaan we ook met de scootmobiel op pad en maken we busuitstapjes om kunst buiten de stadspoorten te ontdekken. Op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief via het aanmeldveldje onderin deze pagina.