Bob van der Lugt ontvangt Jillis Bruggeman-Opsteker

Afgelopen maandag 11 maart heeft Bob van der Lugt, voormalig Cultuurscout en theatermaker bij Stichting Mooi Werk, de Jillis Bruggeman-Opsteker 2019 ontvangen voor zijn werk voor de LHBTI gemeenschap in Schiedam. Wat een mooie erkenning!

De gemeente Schiedam reikt de Jillis Bruggeman Penning sinds 2015 jaarlijks uit aan een organisatie of persoon die voorop gaat in de strijd tegen discriminatie en vervolging op basis van seksuele identiteit. Dit jaar ging de Penning naar politicus Boris Dietrich omdat hij als een van de eerste politici openlijk uiting gaf aan zijn homoseksualiteit. Hij zet zich zowel nationaal als internationaal in voor de rechten van de LHBTI gemeenschap. Naast de Penning wordt ook de lokale Jillis Bruggeman-Opsteker uitgereikt. Dit jaar ging die naar Bob van der Lugt voor zijn producties in Schiedam met aandacht voor de LHBTI gemeenschap. Onder de vleugels van Stichting Mooi Werk regisseerde Bob de theatervoorstellingen What’s in a name, over hokjesdenken, en No label, dat is gebaseerd op de verhalen en eigen ervaringen van de spelers.

Foto: theaterproductie No Label, geregisseerd door Bob van der Lugt.