Battle met robots tijdens Cultuureducatiecafé

Op 14 maart vond tijdens het cultuureducatiecafe een workshop Hebocon plaats in het kantoor van Stichting Mooi Werk. De workshop werd gegeven door Piem Wirtz van het Digital Art Lab Zoetermeer. De deelnemers leerden hoe je eenvoudig een robot bouwt met je klas. Naast de technische vaardigheden was er ook aandacht voor creativiteit in het ontwerp en onderzoekend leren.

In Japan kennen ze vele vrolijke vormen van vermaak. Eén van deze vormen is Hebocon: een sumo-worstel wedstrijd voor eenvoudige robots. Hebocon is een geweldig concept om kinderen kennis te laten maken met techniek. Doordat de spelregels voorschrijven dat de robot zo onzinnig mogelijk moet zijn, is de drempel om mee te doen erg laag.

Heeft u de workshop gemist en bent u toch geïnteresseerd, dan kunt u de pakketjes eenvoudig zelf bestellen op de site van het Digital Art Lab. Daar zijn ook instructies te vinden hoe u eenvoudig zelf aan de slag kunt met dit concept. Kijk hier voor meer informatie.

En bekijk hieronder het filmverslag dat Schie TV maakte van deze vrolijke workshop!