Een bijzonder boek, een indrukwekkend schilderij, muziek waardoor je wordt geraakt. Een kunstwerk in de openbare ruimte dat tot de verbeelding spreekt. Kunst is van iedereen, kunst zit ook in jezelf. Ieder mens heeft wel iets met kunst en Mooi Werk, project- en adviesbureau voor kunsteducatie en cultuurparticipatie, maakt dit in diverse projecten zichtbaar. Het is mooi om kunstervaringen te delen, want kunst verbindt, zet je aan het denken en inspireert. Verbindingen maken door én met kunst is precies dat wat Mooi Werk doet. lees verder →

NieuwsMeer nieuws →

Lancering Familieverhalen uit Oost, 13 oktober in Stedelijk Museum Schiedam
Gepubliceerd 11 oktober 2018 @ Stichting Mooi Werk
Familieverhalen uit Oost wordt op zaterdag 13 oktober 2018 gelanceerd als onderdeel van de tentoonstelling 'Familie' in het Stedelijk Museum Schiedam. Portretten van bewoners uit de wijk Schiedam-Oost waarin zij hun bijzondere verhaal delen.
Brugklassers proeven kunst en cultuur tijdens Culture Sneak Peek in Schiedam
Gepubliceerd 11 september 2018 @ Stichting Mooi Werk
Op vrijdag 31 augustus was het zover: de brugklascultuurdag Culture Sneak in Schiedam! Tijdens deze zonnige dag trokken 120 leerlingen van Lyceum Schravenlant in groepjes door het centrum Schiedam om kennis te maken met het aanbod van culturele activiteiten die de stad te bieden heeft.
Koffie met Kunst, een nieuwe maandelijkse activiteit voor alle Schiedammers!
Gepubliceerd 7 september 2018 @ Stichting Mooi Werk
Koffie met Kunst is een inloopmiddag bij Mooi Werk zelf op de Hoogstraat 97. Tijdens deze middag kan iedereen binnenlopen voor een praatje over kunst, onder het genot van een kopje koffie, en meedoen aan een workshop verzorgd door een kunstvakdocent of kunstenaar.
Onthulling muurgedicht Willem Elsschot bij Stichting Mooi Werk
Gepubliceerd 5 september 2018 @ Stichting Mooi Werk
Schiedam is weer een muurgedicht rijker!  De tekst, een citaat uit een brief van Willem Elschot, is aangebracht in opdracht van de gemeente Schiedam en is gekozen in samenwerking met het Literair Gezelschap en de Bibliotheek Schiedam. Het gedicht is aangebracht op de muur van Hoogstraat 97, waar Stichting Mooi Werk gehuisvest is.

EvenementenMeer evenementen →

Koffie met Kunst