Typisch Nieuwland

In Typisch Nieuwland staan de (verborgen) talenten van Nieuwland centraal. Deze vrolijke voorstelling vol zang, dans en theater wordt gecoördineerd door de cultuurscouts van Mooi Werk en mede mogelijk gemaakt door Nieuwland, Woonplus en de gemeente Schiedam.

Een voorstelling over de burgemeester van Nieuwland

Wat gebeurt er als Jacobus Waterschoot van der Gracht, de eerste burgemeester van Nieuwland, een kijkje komt nemen in het hedendaagse Nieuwland? Wordt hij er vrolijk van of verlangt hij terug naar het jaar 1800 toen alles nog zo ‘anders’ was. En wat doen zijn vrouw Anna en zoon Cornelis in het geheel? Gaat hij terug naar het Nieuwland van meer dan 200 jaar geleden of blijft hij in het huidige Nieuwland?

‘Typisch Nieuwland’ is een doldwaze korte voorstelling over het Nieuwland van nu met herkenbare verhalen, zang, dans en ander komisch talent. Met bewoners uit Nieuwland, voor bewoners uit Nieuwland.

De voorstelling wordt gespeeld, gedanst en gezongen door Basisschool Het Startblok, Popkoor Pleasure, theatergroep Apollo, Stichting Alevitisch Cultureel Centrum Rijnmond, de Wereldvrouwen, Line Dance groep Nieuwland en andere talenten uit de wijk.

De voorstelling duurt 50 minuten en is te zien op vrijdag 15 september 2017 op het Wibautplein en op vrijdag 29 september 2017 in de theaterzaal van het Wennekerpand.