Nachtdieren tijdens Nacht van de Nacht

Nacht van de Nacht schenkt aandacht aan het donker

Tijdens Nacht van de nacht schenken we in heel Nederlandaandacht aan het donker. Op 28 oktober ging ook in Schiedam het licht uit en organiseerden Mooi Werk, beeldend kunstenaar Jan Eisse Pentinga, Natuurcentrum de Boshoek, NME Schiedam en de Groene Raat van Irado een nachtelijke activiteit in Schiedam Noord.

Nachtdieren

Dit keer was het thema Nachtdieren. Als de zon ondergaat, vindt er meer verandering plaats dan alleen het verdwijnen van het licht. De natuur ondergaat een metamorfose. Dieren die overdag actief waren zoeken schuilplaatsen op. Maar daarmee wordt het niet rustiger buiten. De natuur trekt een nieuw blik dieren open. Misschien wel meer dan er overdag te vinden zijn.

Alle Schiedammers werden uitgenodigd een nachtelijke wandeling te maken, waarbij het licht werd geschuwd. Onderweg hoorden we spannende geluiden van nachtdieren, keken we naar een film over nachtdieren, volgden we een kort college over nachtdieren en luisterden we naar een spannend verhaal. En dat allemaal in het donker.

Het evenement vond plaats op 28 oktober 2017