Hoe drink jij je koffie?

Een project van Alevitisch Cultureel Centrum Rijnmond, in samenwerking met de cultuurscouts van Mooi Werk

Koffie drinken doen we bijna allemaal, maar iedere cultuur doet dat op haar eigen manier. Dat geldt ook voor eten, feestvieren, herdenken en kunst maken.
Het Alevitisch Cultureel Centrum Rijnmond heeft het initiatief genomen om een herdenkingsmonument voor de wijk te realiseren. Een plek voor alle culturen om stil te zijn bij bijzondere momenten.

Voor dit project worden betrokken Nieuwlanders en overige Schiedammers uitgenodigd om mee te denken over een nieuw kunstwerk voor de wijk Nieuwland.

Starten met een diner

Als startpunt van dit project organiseren zij voor alle belangstellenden uit de wijk uit voor een informatief, maar vooral lekker diner op donderdag 31 augustus. De chefkok is Maher al Sabbagh, die een meester is in het serveren van verschillende gerechten uit alle windstreken. Tegelijkertijd wordt stilgestaan bij wat in verschillende culturen belangrijk is als het gaat over rituelen, herdenkingen en tradities. Op deze avond zullen Nieuwlanders de eerste fragmenten van de wijkmusical ‘Typisch Nieuwland’ presenteren.

Het diner is het eerste evenement binnen het project ‘Hoe drink jij je koffie?’. Op dinsdagavond 26 september wordt een kunstroute door de wijk georganiseerd. Om 19.00 uur start de route op de locatie van ACCR in de Albardastraat. Op 4 oktober staat een lezing door Hans Luiten op het programma, met als centrale vraag: waarover verbaas jij je in een andere cultuur? Vragen kunnen ingestuurd worden naar de cultuurscouts van Mooi Werk.

Meer weten over dit project? Neem contact op met cultuurscout Ineke Hagen via ineke@stichtingmooiwerk.nl of kijk op de website van de cultuurscouts.