Renske Dzon

cultuurcoach

Renske is cultuurcoach bij Mooi Werk en houdt zich bezig met cultuureducatie en -participatie op Schiedamse scholen. Ze onderhoudt nauw contact met leerkrachten en medewerkers van culturele instellingen en ze is aanspreekpunt voor het platform Parels van Schiedam.

Renske wordt blij van de grote betrokkenheid van de collega’s, de kunstenaars en de vrijwilligers die zich inzetten voor Mooi Werk. Door hun inzet, verfrissende ideeën en bijzondere programma’s wordt kunst- en cultuurparticipatie mogelijk gemaakt voor iedereen. Renske geniet van het enthousiasmeren van leerkrachten en kinderen voor kunst en cultuur in brede zin. Mooi Werk biedt mogelijkheden om cultuureducatie een zo belangrijke plaats te laten innemen in de doorgaande leerlijn van basis- en middelbare scholen.

Naast haar werkzaamheden als cultuurcoach bij Stichting Mooi Werk, is Renske klassiek zangeres en zangdocent. In haar lespraktijk combineert ze yogatechnieken met zang, want naast muziek is yoga haar grote passie. Dagelijks staat ze op de mat om Ashtanga Yoga Practice te doen. Hierdoor kan ze ontspannen op een podium staan en de schoonheid van de muziek tot haar recht laten komen.