Freelance hoofd bedrijfsvoering gezocht

Mooi Werk is een projectbureau voor cultuurparticipatie en kunsteducatie. Met een compact, professioneel en gepassioneerd team voeren we projecten uit in Schiedam en omgeving. We geloven dat kunst van iedereen is en dat kunst ook in jezelf zit. Het is mooi om kunstervaringen te delen, want kunst verbindt, zet je aan het denken en inspireert. Verbindingen maken door én met kunst is precies wat Mooi Werk doet.

Op korte termijn zijn we op zoek naar een:

freelance hoofd bedrijfsvoering (16 uur per week)

Van jou, als nieuwe collega, verwachten we dat je de financiële, administratieve en facilitaire processen binnen Mooi Werk voor je rekening gaat nemen. Je werkt daarbij nauw samen met de hoofden Cultuureducatie en Cultuurparticipatie, een administratieve kracht en met het bestuur van de Stichting. Je gaat ons prikkelen, informeren, aansturen en ontzorgen.

Wat zijn je hoofdtaken?

Je bent verantwoordelijk voor de (financiële) administratie van Mooi Werk (in contact met ons administratiekantoor).Je draagt zorg voor een juist, effectief personeelsbeleid en de uitvoering daarvan.Je ontwikkelt het meerjaren beleidsplan, begrotingen, bewaakt deze en rapporteert erover (o.a. in de vorm van een jaarverslag). Op facilitair gebied (bv bedrijfsruimte, ICT, voorraadbeheer), voor inkoop en contractmanagement ben je ons eerste aanspreekpunt.In het kader van cultureel ondernemerschap ontwikkel en onderhoud je ons netwerk van vrijwilligers, sponsoren, donateurs en zakelijke en particuliere partners.

Wat breng je mee?

• Minimaal 5 jaar ervaring in het ontwikkelen, beheren en uitvoeren van (financiële en personele) administraties (inclusief actuele kennis van wettelijke voorschriften hieromtrent).
  • Inzicht in hoe geldstromen in de culturele sector verlopen en tot stand komen.
  • Deskundigheid in het vormgeven van managementrapportages, jaarplannen, begrotingen en het bewaken ervan.
  • HBO werk-denkniveau in de financieel/administratieve richting.

Wij kunnen je herkennen in de volgende persoonskenmerken:

• je bent een teamplayer met een onafhankelijk kritische houding
  • je hebt een proactieve, ondernemende instelling en kan prioriteiten stellen
  • je hebt liefde en waarde voor kunst en cultuur

Wat bieden we jou?

Mooi Werk biedt jou een inspirerende werkomgeving in de culturele sector met gedreven en betrokken collega’s. We bieden je een marktconforme beloning en willen de samenwerking in principe voor de duur van twee jaar aangaan. Daarnaast bestaat de mogelijkheid je werktijden flexibel in te vullen.

Hebben we een match?

Stuur dan je reactie voor 22 december 2017 naar Stichting Mooi Werk via post@stichtingmooiwerk.nl of naar Hoogstraat 97, 3111 HC Schiedam.

Voor vragen over de functie en de organisatie kun je contact opnemen met Ineke Hagen op telefoonnummer 06-54264986 of ineke@stichtingmooiwerk.nl.

Meer informatie over Mooi Werk kun je vinden op www.stichtingmooiwerk.nl.

We hebben de eerste gesprekken gepland voor week 2 in 2018.

Mooi Werk hecht aan diversiteit en moedigt daarom uitdrukkelijk kandidaten met een niet-Nederlandse achtergrond aan om te reageren.