Onverwachte Ontmoetingen

Onverwachte ontmoetingen

Verhalen achter de historische gevels in de Schiedamse binnenstad. Hoe goed ken jij de buren? Een spannende safari door de stad, op zoek naar bijzonderheden achter de voordeur. De cultuurscouts van Mooi Werk, de bewonersvereniging Schiedam-Centrum en betrokken centrumbewoners organiseren Onverwachte ontmoetingen. Voor bewoners uit Schiedam-Centrum, en andere nieuwsgierige Schiedammers. Laat je verrassen door intrigerende gebeurtenissen op nog onontdekte plekken.

Schiedams Water

Tijdens het fotofestival Schiedams Water stond de onlosmakelijke band tussen Schiedam en de drankindustrie centraal. Van zaterdag 15 april tot en met zondag 14 mei 2017 kon je het fotografische verhaal van Distillers District Schiedam beleven door de ogen van jonge opkomende en internationaal bekende fotografen. Het fotofestival is een initiatief van het Cultureel Forum Schiedam (CFS). Stichting Mooi Werk heeft het educatieve programma van dit bijzondere festival verzorgd.

Koren onder de Molens

In Schiedam Zuid vormen enthousiaste (amateurs)zangers en -zangeressen vanaf oktober 2015 een gemengd koor met de naam 'Geluid uit Zuid'. In januari 2016 ging 'Ik denk me blij' in première in Hof in Zuid, thuisbasis van het koor. In Schiedam Groenoord is een groep vanaf januari 2016 aan de slag. In maart 2016 was de voorstelling 'Alles is liefde' te zien zijn in de activiteitenruimte van de Van Beethovenflat. In Schiedam-Nieuwland hebben de Molenmussen gewerkt aan de presentatie 'Zomertijd' die in mei 2016 te zien was.